torsdag 7 januari 2010

Miljötorsdag julen har flytta ut och vår blommor flyttat in!

Det var ju som det alltid är så himmal mysigt att pynta och fixa till jul...allt vill man ha och helst lite till......men så börjar granen barra och blommorna släpper bruna blad,dammtussarna attackerar och allt känns plötsligt rörigt.............Men så ljust och lätt och rent och lite tomt på samma gång när allt är undan städat...... Ett julpynt som får stanna kvar hos mig i år är den här adventstaken som jag funnit ett nytt användningsområde för......
Jo som blomkruka för mina vårlökar....Det kan man väll kalla miljötänk eller hur? Har nämligen fått en utmaning av Granne Med Selma att visa något som kan bidra till att göra något för miljön...i mitt fall blev det att använda en ljusstake som annars bara används fyra veckor i december till att användas året om både ute och inne. Rusa till Dollar Store för där finns den och nu på rea!
Ha en bra dag!
Kram Marina

3 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Jättesnyggt och jättetuff på samma gång!
Ja sånt gillar jag när man kan använda saker till flera olika grejer.

Härligt med vårlökar nu också...

kram Viveka

annashusidingtuna sa...

Nu längtar jag också efter lite vårlökar, men jag har inte fått undan julen än så det får dröja ett tag innan det blir några för mig.
smart att använda staken igen så där!
Kram Anna

lottens vita och gröna sa...

härliga bilder och smart att använda den till lökarna, blev verkligen underbart fint!!!

varmkram lotten