onsdag 13 januari 2010

Mitt antika kylskåp!

På hedersplats i vardagsrummet står mitt antika kylskåp....En gammal människa som vuxit upp med att ut på sjön, mitt i smällkalla vintern för att ta upp isblock till detta kylskåp, är nog inte lika överförstjust som jag. Det är ju faktiskt så med många av dom inredningsdetaljer som vi tar in, och ger plats i hemmets fina vrå faktiskt var livsnödvändiga förr och som man helst vill glömma bort allt eftersom saker och ting har utvecklats och morderniserats......ut i boa med dom.. hör jag mormor ropa i min tanke! Men sörru den tanken går inte hem hos mig........
En söt liten klassisk ljusstake i mässing och en gjutjärnsurna med plättar på tråd bildar ett skirt och enkelt stilleben....på låsbygeln hänger ett sött hjärta som min Madeleine gjort åt mig i julklapp, så kreativ och duktig den tjejen är! Tack Madde mamma är så stolt över dig.

Sånt som är enkelt och fint gör mig glad.

kram Marina

7 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Herlig kjøleskap. Det er så gøy å se disse gamle skapene. Det sto så fint i stuen din.
Flott hjerte. Det er definitivt de beste gavene, de en får v sine barn!
Hilsen Liv

annashusidingtuna sa...

De kunde verkligen göra fina kylskåp förr i tiden.
så fint det passar in hemma hos dig!
kram Anna

lottens vita och gröna sa...

ohhhh jaaaa instämmer i ett jubel, så fint så fint så fint!!!!
varmkram lotten

LIVS LYST sa...

Så utrolig gøy å lese om ditt KJØLESKAP! Tenk det. De brukte et vakkert skap i tre til å ha maten i. Det er fasinerende.
Og så vakkert det ble i din stue!

Smil fra Liv ;O)

Mitt hvite hus sa...

Åå for et utrolig vakkert kjøleskap... har aldri sett eller hørt om disse før.. veldig moro...


Passet perfekt hjemme hos deg...

klem Kerstin

LOPPISLIV sa...

Hej Marina! Ditt is-skåp är helt underbart, älskar formen på det och färgen framförallt, det grågröna tonen, såååå fin. Just de tonerna vill jag ha in lite mer i vårt hem nu detta året. Det andas lite 1700 tal som jag är så förtjust i. Ha en toppendag. Kram kram Paula

Anonym sa...

Vilket vackert skåp

Ha en bra dag
Hälsar Louise Alexandersson
http://loppisskattkammaren.blogspot.com