söndag 24 januari 2010

Senaste projektet!

Det blev en överdel till ett bokskåp som jag och gubben pysslat med. Nu står det på plats i vårt matrum.......så himla kul och samtidigt svårt och få till det med allt man vill ha i det.....
Inte helt lätt att möblera och få till en lätt och inte allt för rörig känsla..samtidigt som man har vissa saker man vill ha i det! Gissa om jag ställt in, tagit ut, flyttat om....flera, flera ggr innan kameran fick komma fram. Antar att det kommer flyttas en hel del igen innan jag blir riktigt nöjd!
Här står det men något fattas som jag inte har och det är underskåpet som ska vara till. Tanken när vi köpte det här skåpet vara att hänga det på väggen i vårt kontor och använda det som skåp för förvaring av pärmar och papper. Men när vi såg att det var så gamalt och handblåst glas i dörrarna så ändrade vi oss och ställde det som vitrinskåp här i stället. Är det någon som har ett underskåp med dörrar i äldre modell ca 215 cm lång så är det bara att höra av er på min mail millygarden@gmail.com .
På min senaste Loppisrunda hittade jag den här roliga skoltavlan med olika ord. Sista raden avslutar med en roligt mening "Karl har sökt dig och nu gått" Haaa.. har han! Hihi. Säregen men kul! den söta kupan på silverfatet fick också följa med hem på senaste rundan.

Nä nu ska de ut och åkas skrillor!
Ha nu en trevlig Söndag
och en bra vecka!

Kram Marina

11 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Så fint skåp! Även utan underdelen. Och en spännande skolplansch - vilket fynd!

Kram /Marie

Milly Axling sa...

Haha va säger man. Det blir att leta ett nytt till kontoret nu då.
Kram mamma Milly

lottens vita och gröna sa...

såååååå fint marina, vilket otroligt fint skåp!!!
och skolplanschen var ball!

varmkram lotten

ANETTESHUS.COM sa...

Et kjempe-sjarmerende skap!! Lekkert! Og skoleplansjen var kjempe-herlig!!

Ha en fortsatt fin søndagskveld!!!

Klem
Anette:)

Veronica sa...

Hej!
Jag tycker skåpet var vackert i sig! Grattis till det fina kapet!!

Kram Veronica

Mitt hvite hus sa...

Virkelig et flott skap du har fått deg... selv uten underdelen...pg skoelplansjen var et funn...

heldige du...

ha en fine uke...

klem kerstin

Hemma hos Razzel sa...

Vilket underbart skåp!
Förstår precis vad du menar med ångesten om vad som ska vara i skåpet och vart. Men det brukar bli bra så småningom!
Tycker inte ni behöver ett underskåp, snickra istället en snygg grov sockel!

Vintage House sa...

det var ett ljuvligt och skoltavlan så himla fin ... själv börjat blogga igen efter ett långt uppehåll vore kul om du tittar in kram sandra

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint det var, håller tummarna för att ni får tag i ett underskåp!
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

annashusidingtuna sa...

Vilken rolig skoltavla!!!
Skåpet är jättefint!
Kram Anna

Anette sa...

Vilken mysig blogg du har! Ditt hem verkar helt underbart!!
kram / Nettan