tisdag 15 februari 2011

Vakert Linne!

Gammalt linne får jag aldrig nog av.....roligast är det när det kommer från släkten.....Min mormor har broderat sitt eget monogram på en del av mina handdukar. Gammla fina linne lakan med vackra spetsar har Svärmor och Svärfar försett oss med...en del har blivit gardiner,kuddar,påsar till barnens leksaker och lampkjolar...ja det är nog bara fantasin som sätter gränser för vad man kan göra med fint gammalt linne! Den söta påsen med M broderat har mina goa Mamma sytt.

Love it!
kram Marina

13 kommentarer:

kråke sa...

Så vackert!! Vilken ordning du har:)

Ha en bra dag

kram kråke

Unknown sa...

Jätte vackert .
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej
Det är så vackert med gammalt linne , det kan man inte få nog av.....
ha en ljuvlig dag
kram
sandra

Shabby soul sa...

I like very much old linen, and often I buy them... They have a special taste...
Have a good day
Silvia

Norregård sa...

Galet vackert!!!!

Kram Malin

Therese sa...

Jag älskar också gammalt linne, det är så fint! Ska ha det som bordsplacering på vårt kommande bröllop. Hade tänkt brodera allas namn på, men eh... kan va så att det känns som att ta sig vatten över huvudet;) Så tryckeriverkstan får komma igång istället.

Ha det gott, kram Therese

Norrfrids Eija sa...

Verkligen underbart ljuvligt linne du har i ditt linneskåp. Vilken skatt!
Eija

Rosor och Spetsar sa...

Underbara skatter, tänk vilket jobb de la ner förr på dessa vackra linne.
Kram
Annelie

Mitt hvite hus sa...

Wow for et vakkert skap med gamle tesktiler i..

Klemmer =)))

Ett Vitare Hem sa...

Har också en viss dragning till linne, har tyvärr inte så mycket som kommer från släkten men lite har jag en del har jag köpt ;o)
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Lilla Brödhult sa...

Åh vad vackert! Härligt linneskåp du har..

Ha en skön onsdagskväll kram Helene

Lilla Trollbacken sa...

Hej!
Ja, linne kan man inte få nog av. Har nyligen städat mitt linneskåp, så nu är det så fint så.
Vet du att jag drömde här om natten att jag och min familj kom och hälsade på er och skulle bo i ert vackra hus. Tänk om vi skulle ta och hälsa på någon gång. Vi har ju släkt i Bollnäs.....
Sen skulle det ju vara kul att träffa Micke igen efter alla dessa år. Vem vet vart vägarna bär!
Ha det bra!
Kram
Gabrielle

LOPPISLIV sa...

Så vackert Marina! Jag kan inte annat än hålla med dig, gammalt linne är oslagbart. Kan inte heller få nog av det, linne och vitt gammalt porslin de har jag svårt att motstå :-)) Underbart akvarium i förra inlägget, helt ljuvligt i patinan. Vilka fynd du gör, härligt!!! Kraaam Paula