lördag 16 april 2011

Duniga fjädrar och barnens pyssel!

Igår tog jag och min minstig en promenad och plockade ris som vi satt fjädrar i, både ute och inne......Tänk så mysigt barnen tycker att det är och pyssla och göra fint. Storesyrrona var på disco så  vi hade myskväll för oss själva, Lillpluttan och jag. Ser ni dom små söta kycklingarna  på hyllan dom kom min mellandotter stolt hem med i veckan....
Något som jag tycker är viktigt och har varit sen jag blev mamma själv är att det min barn skapar även om det inte alltid är det som jag tycker passar in i min inredningstil ändå måste få en plats i vårt hem. Barnen är stolta och glad för det dom gjort och självkänslan stärks ytterligare när dom ser att deras skapelser faktiskt får synas  hemma...tänk på det!

Han en fin dag!
Här ska vi ut i vackra vädret på en cyckeltur!
Kanske jag hittar något fint att visa i nästa inlägg.
Han nu en fin dag 
kram Marina

8 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Så mysigt! Min dotter(7år) pysslar och producerar sååå mycket, så jag har sagt att det får vara framme ett tag, om det andra ska fram. Allt hennes sparas sedan i stora lådor, som hon kan beundra och njuta av när hon har blivit vuxen!

Önskar er en härlig lördagskväll!

Kram Mimmi

Norregård sa...

Hej!!!
Visst är det mysigt nu när Påsken kommer! Barnens pyssel är oftast det charmigaste;o) Min snart 12-årige son är inte så mycket för att pyssla längre:(

Kram Malin

Marie - Systrarna sa...

Du har så rätt! Självklart ska deras pyssel få en hedersplats.
Det är ju också kul att pyssla tillsammans. Just nu älskar yngsta dottern att laga mat och baka, så det gör vi ofta tillsammans. Hoppas ni fick en skön dag idag!
Coola Häxfingrar förresten... ;-)
Kram/Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En jättesöt liten kycklingparad i hyllan, och jättefina dom i riset också. Så fint du har i köket.
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

Underbart när man kan göra saker tillsammans...
Så mysiga bilder och fint fint kök
ha det så gott
kram
sandsra

kråke sa...

Visst är det härligt med duniga barn och fjäderpyssel...ähh...nu blev det fel...tvärtom menar jag;))

kram på dig

kråke

Marie Söderberg sa...

du har så fint. idag gör jag ett reportage om ditt hem på bloggen !!!..bättre sent än aldrig..ha det gott kram kram

Lisa sa...

Hej, ny här. Vad fint ni har det, och vilken inspirerande blogg! Jag håller med om det du skriver angående barnens pyssel. Ha det gott!