torsdag 18 augusti 2011

Det blev 2st !

 Det blev 2st kuddar av säckarna jag loppat! Nu ligger dom här i våra sköna däckstolar på altan. Här sitter vi gärna på vardagkvällar för att suga i oss kvällens sist soltimmar.......Zinkbadkaret har flyttat upp för Magdas kvällsbad och barnpoolen har flyttat in i förrådet. Det börjar kännas höst eller så är det jag metalt som börjar ställa in mig  på att hösten snart är här... Hua!
En närbild på mitt handarbete. Jag rispade upp sömmen hela vägen ner till där jag klippte av säcken, sen har jag vikt in kanterna och stoppat i kudden och sytt ihop den med liknande sömm som fanns sen tidigare på säcken. Ser riktigt välgjort ut....made by me som inte alls är bra på handarbete!!! Något jag alltid tyckt är något för mamma och mormor och som jag själv inte intresserat mig för.

Önskar er en fortsatt fin vecka!

                                                Kram

13 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Väldigt snygga!!!

Kram Mimmi

Vintage House sa...

Hej
De blev kanon och passar verkligen där...
Visst är hösten här snart hoppas dock den blir fin..
kram
sandra

Johanna Stålros sa...

Det var ju det jag gissade på- så himla snygga! Bra jobbat. kram Johanna

Millas hem sa...

Supersnyggt! Duktiga Du!=)

Hade gärna hoppat upp där efter ett zinkbad. ))

Kram Camilla

Norrfrids Eija sa...

Kudden blev verkligen bra! Mitt motto är att ingenting är omöjligt eller man kan det man vill, så genom min envishet har jag gjort många arbeten som jag först inte trodde mig klara. Du är duktig på handarbete!
Eija

Norregård sa...

Jag hade rätt...*ler*...Fina:))

Kram Malin

LOPPISLIV sa...

Vad fina det blev som kuddar, unika och jättesnygga!! Passar ju perfekt där på solstolarna. Och ditt skåp i förra inlägget...ohhhh vad jag tycker det är snyggt, ett på pricken lika skulle jag gärna ha här hemma. Jag hade bytt ut mitt skåp uppe i vardagsrummet på studs om jag finge hitta ett liknande en vacker dag :-)) Ha nu en fin dag. Stor kram Paula

Mina Gouldsamadiner sa...

Snyggt,fint handarbete du gjort på kuddarna...
Kram Kicki

Tinas bo sa...

Toppenfina kuddar!
Att du sytt som du gjort, gör att de ser så "äkta" ut!
Passar fenomenalt på stolarna!

Kram Tina

A House With A View sa...

Det blev ju jättefint med kuddarna!! Passar perfekt i de fina solstolarna!!!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

händig du är,, det vart ju super fint..
Ha en trevlig kväll!
Kram

Fiffiga Systrar sa...

uh så snygga de blir! fiffig du är! :) kram

Lotta sa...

Såå läckra kuddar du gjort! Kan tänka mig att sitta där och bara njuta!! Kram Lotta