måndag 19 september 2011

Trädgårdshelg!

Det har varit en  skön helg, lagom varm och solig .....och vi har fått en del  gjort i vår trädgård...så skönt!
Har stålremsor som vi tänkt använda i vår trädgård men som vi inte haft tid att gör med...... men i helgen då blev det av. Vi har grävt,slipat,hamrat och Gubben har svetsat. Toppenbra blev det och förhoppningsvis lättare att hålla snyggt.....

 Så här ser det ut på håll en diskret kant som följer gräset och avgränsar mot våra träd och buskar som står framför staketet.
 Det börjar bli riktigt lummigt och fint på många håll i trädgården, det man ser är att växterna behöver ett antal år innan dom sätter riktig fart och växer till sig.
 Att jag gillar rostigt det vet ni redan.....är riktigt nöjd med rostiga kanten!
En vy från vår entré och veranda....här trivs vi så himla bra.

Men det finns mycket kvar att göra som vi inte hunnit med.  Tak och räcke är kvar, hängrännor.....jobb jobb jobb!
Vi ska ha något att göra nästa vår och sommar också...det tröstar jag mig med!

Önskar er en fin start på veckan!


4 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Vad härligt att ni fick lite gjort:)
Er trädgård börjar se riktigt lummig ut...
ha en fin fin måndag
kram
sandra

cat sa...

Vilken välkomnande entré ni fått till. Gillar idén med stålkanterna, ska nog försöka sälja hem det till maken :D
Ha de gott. Kram, Catarina

annashusidingtuna sa...

Hej!
Tänk jag har haft ungefär samma tanke, vill ha ngt som gräsar av en av våra rabatter eller som jag kallar den våran äng...och jag har tänkt mig ngt rostigt varför vet jag inte...
Och nu får jag se att ni har gjort så och det är ju finare än vad jag ade kunnat föreställa mig.
Så nu kommer 1000 frågor: Vad har ni använt och vart har ni köpt det? Var det rostigt när ni köpte det eller blir det det efter hand?
Kram Anna

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, toppenbra blev det! Snyggt med stålkanterna! Vad det är skönt när planerade saker äntligen blir av.

Ha det så bra!
Agneta