torsdag 13 mars 2008

Timmber & Pelargoner!

En tanke som slår mig, som alltid är att alla årstider är mysig på sitt sätt.. Hösten är nog den årstiden jag gillar minst, men när man väl är där, är det mysigt att boa med ljus och lampor.... Julen är ju extra pysslig förstås! och då jag pysslar som mest...det bakas och pyntas och god mat puttrar på spisen. Men va härligt det är, när man får städa bort allt mys och släppa in vårsolen igen.. ljust mera ljus och massor med vitt... jag är alltid så tidig med att plantera om min pelargoner! vet inte hur fort jag ska få plocka upp dessa oansenliga, skrangliga små hjärtan igen..... I år fick dom flytta in i köksfönstret rätt sent, för att vara mig, men tidigt för säsongen. Dom börjar ta sig något nu......
Denna enkla blomma! i en vit kruka med fat, är så enkelt och snyggt tycker jag..... Min absoluta favoritkrukväxt!
Tänkte jag ska visa er ett framtida projekt! här ska den gammla väggen rivas, det ska bli en hall till mina större döttrars rum. Tills vidare får den här rejäla väggen pryda huset... tycker den är vacker som den är, en så länge i alla fall..... Den gör sig fint med dom vita detaljerna. På golvet står en gammal flaskhållare som jag målat vit och som jag ställt ris i . Den vita spegeln med pärlborden och ängeln som vakar...gör sig fint mot den rustika fler hundraåriga väggen... Tänk hela vårt stora hus, är byggt med stående timmer! vilket arbete man lagt ner i detta bygge!
Titta så fint körsbärskvistarna blommar! Dom ska min granne Malin få... jag passade på att fota dem innan jag ska ge bort den.
Ha det bra!
Här är ruskväder! regn och grått huua....
Kram Marina

5 kommentarer:

Maria sa...

Hvor er det fint !
Jeg synes det gir en masse charme at man ser tømmer-væggen. Den er bare så smækfyldt med historier.

Pelagonier er også mine absolut ynglingsblomster, og hvor ser din ud til at komme sig fint og flot.

Også er godt vue fra kirsebærgrenen og ind gennem stuen - det ser hyggeligt ud.

Klem Maria

Anonym sa...

Heij.. kikar nyfiket in..
Såå fin blogg, och fina bilder.. ni verkar ha ett jättevackert hem.
Hoppas allt är bra, jag kikar in lite från jobbet..därför anonym..
Ha det bra..kram Helén (mitt-inre-rum.blogspot.com)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för go kommentar ju!!!
Så snällt sagt!!

Så vackert du har...ja hela hset....härligt gammalt hus med assr av ihstoria!!

"ja , tänk om väggar kund tala!!!!
Den är otroligt snygg, gentemot det vita!!!!!

Ha en trevlig helg!!!
Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* W I T H ♥ L O V E *~~

RANA sa...

Det är första gången jag är inne på denna härliga blogg. (Varför har jag inte hittat hit förr?) Tror inte det är sista. ;-) Vilka ljuvliga bilder du visar. Tack för det. TREVLIG HELG önskar Rana.

RANA sa...

Hej igen. Tack för generösa och snälla ord på min blogg. :-D TREVLIG HELG. Rana