tisdag 14 september 2010

Auktionsfynd!


Här är auktionsfynden jag gjort som jag lovade visa er..........En sliten skinnfotölj från tidigt tidigt 1900-tal. Sliten och charmig! Barnen skrek rätt ut när dom såg den "MAMMA SKA VI HA DEN DÄR FULA I VÅRT VARDAGSRUM!!!!!!! jag som tycker den är charmig och skön att sitta i dessutom.........kanske säljer jag den vi får se!
Den här ljuvliga brickan är jag sypernöjd med....så fin i färgerna..riktigt gammal.
Här avnjuter jag en koppa kaffe med skorpor och Lisels hemgjorda marmelad på vindruvor och aprikoser. igår kväll hade jag en skön kväll med trädgårdsstädning, rensade igenom landen,rabatterna och klippte gräs. Nu kan jag känna mig nöjd.
Ha det gott!
kram Marina

4 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Hihii familjen är lika här också, förstår inte alltid mammas tjusning för vissa slitna ting :-) Brickan du fyndat var ju helt underbar, en rikitig skatt..så vacker färg och mönstret på den gillar jag också...ohhh så fin!! Och allt vackert cremefärgat porslin du visade i förra inlägget...Sånt följer alltid med hem fast man har skåpen fulla :-) Det går liksom inte att bara gå förbi om man hittar...Ha en fin dag. Kram på dig //Paula

Norrfrids Eija sa...

Du tycks alltid få nys på de mest fantastiska fynden, återigen här har vi en alldeles underbar porslinsbricka...
Fåtöljen skulle INTE ha fått komma innanför dörren här för min familj, fast jag förstår precis tjusningen med slitna chesterfields...

Vintage House sa...

Hej
Verkligen en helt underbar fåtölj...
skönt att det är fler som har det som en annan ang familj,,
kram
sandra

Ett Vitare Hem sa...

Åh den var ju underbar!!
Ha en riktigt fin dag!
Kram/LenaS