söndag 12 september 2010

Lycka är!

Lycka för mig,är när jag hittar sånt här porslin på auktioner och loppisar....det liksom kliar i fingrarna.......jag kikar,vrider,vänder och ställer tillbaka men så kilar jag tillbaka och bär den medans jag ser mig om mer......det slutar nästa alltid med att den får följa med hem..kan ju ångra mig annars..Fniss!
Den här soppskålen är ett sånt fynd som jag bara inte kunde lämna där, ensam på en hylla! Vi får se kanske får den en hatt någon gång. Kortet som står bakom är min morfars visitkort. Dom var lite större då jämfört med dagens.....men så mycket snyggare eller hur! KYLSERVICE:Vänd eder med förtroende till Ossians Kyltjänst. Kul och en snygg kontrast i mitt vitrinskåp och morfars, inte nån okänd gubbe man inte vet vem det är.
Har varit på Auktion i två dagar en stor" bonn"auktion...ni ska få se för några trevliga fynd blev det med min lilla inköpsbudgett. Det blev verkligen tokdyrt en hel del..men så var det 30st uppköpare där med stora plånböcker.
Ha nu en fin vecka!
Kram Marina

4 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh en så fin skål, jag förstår dig att du bara var tvungen att köpa den !! Spännande sen att få se vad du hittade för nåt fint på Auktionen !!
Ha dte gott
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh viken fin skål, även det andra porslinet du visar är helt underbart!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

STENLYCKA sa...

Vilket underbart hem jag hittade när jag letate efter bilder på köpmandiskar.Vilken upplevelse att få titta runt på din blogg. Har bara läst och tittat en liten stund men det var som att titta i en härlig inredningstidning. Jag återkommer till din blogg. Vill bara säga att du har det så fint i ditt hem.
Kram Raina

Norrfrids Eija sa...

Vad häftigt med äkta gamla visitkort från morfar, det måste vara något extra, vilket minne!